• В даному каталозі зібрані різнотематичні зразки Проектів та Виробів відповідно до базової програми Трудового навчання та Технології; Банк ідей; Методи проектування; Цікаві ідеї з всього світу
  • В даному каталозі зібрані різнотематичні зразки Проектів та Виробів відповідно до базової програми Трудового навчання та Технології; Банк ідей; Методи проектування; Цікаві ідеї з всього світу
  • В даному каталозі зібрані різнотематичні зразки Проектів та Виробів відповідно до базової програми Трудового навчання та Технології; Банк ідей; Методи проектування; Цікаві ідеї з всього світу
TECHNOSPACE ПРОЕКТИ ТА ВИРОБИ Вироби 6 клас Базові вироби :: :: ::      

     Використання динамічних САПр-моделей спрощує процес конструювання типового виробу до мінімальних затрат часу і умінь роботи з ПК та САПр. Перебудова типової 3D-моделі до потрібних розмірів та отримання креслень виробу «Коробочка» з тонколистового металу  потребує всього лиш 45-50 сек. часу.

Автор:Сущик М.М. :: Розмістив:SS-18 об 23:07 - 14.09.2016 :: TIME-ID: 1473883629

ПРО ВИРІБ

     Виріб «Коробочка» складається з 5 деталей, які виготовляють з таких КМ, як: жерсть чи тонколистова сталь чи оцинкована сталь s=0,35..0,55мм та типові заклепки. Тривалість роботи 3-4 заняття. Виріб має спрощену прямолінійну форму та 8 отворів, для виконання заклепкового з’єднання; потребує для виготовлення ПОП-заклепки Ø3,2х6..8 – 4шт., та відповідні інструменти і обладнання: свердло HSS (Р6М5, Р18) Ø3,2; свердлильний верстат або електричний дриль зі стійкою; заклепковий пістолет (для ПОП-заклепок). В процесі виготовлення виробу учні 6-х класів мають змогу практично оволодіти умінням обробки тонколистового металу під час вивчення базового блоку «Технологія виготовлення виробів із тонколистового металу та дроту», а саме: підготовка до роботи (правка, протяжка), розмічання (контрольно-вимірюючим інструментом; за шаблоном), свердління (свердлильним верстатом чи дрилем на стійці), різання (слюсарними ножицями), обпилювання (напилком), гнуття, з’єднання (заклепкове), опорядження (шліфування), оздоблення (за вибором).
     Виріб має незначний творчий потенціал, а саме: зміну геометричних розмірів, застосування інших конструкційних матеріалів металевого походження, виконання унікального оздоблення. На основі знань та умінь отриманих під час виготовлення виробу «Коробочка» можливе подальше практичне виготовлення та проектування більш складних виробів, зокрема: «Автомодель: Формула-1» та «Робот Mk.1».


 

КРЕСЛЕННЯ ВИРОБУ (ОДИН ІЗ ВАРІАНТІВ)


 

ПОСЛІДОВНІСТЬ ГНУТТЯ


 

ПРО САПр – СИСТЕМИ АКТИВНОГО ПРОЕКТУВАННЯ

     Звісно, цифрові технології нині дуже тісно поєднались з сучасним образом життя і в побуті ми звикли до багатьох розумних речей, на які навіть не звертаємо зайвої уваги, вважаючи їх буденною звичною річчю, поки вони працюють під керівництвом програми і роблять свою роботу бездоганно і непомітною. Трудове навчання, як предмет, виникло в XIX ст. до появи комп’ютерів, проте існує з важливою понині метою - надати людям усі необхідні знання та уміння працювати в сучасному світі машин, механізмів та нинішньої цифрової техніки, а також розвивати цей світ. Оскільки людина є істота творча в багатьох напрямках діяльності, то відповідно це відображається в її знаряддях праці, в тому числі технічної творчості, конструюванні, дизайні. Дещо спорідненою, до професії конструктора і дизайнера є професія художника. Нині цифрові художники, не використовують матеріальні речі: папір, полотна, фарби чи пензлі - їм не потрібні, достатньо лише комп’ютеру та зручного для них спеціалізованого програмного забезпечення – графічного редактору: Paint.NET, Photoshop, GIMP, GifAn, які в поєднанні з новими технологіями, програмами та можливостями  перетворюють ідеї та робочий час в 3-х вимірну скульптуру (3D Max, Maya, 3D Canvas, тощо) чи відео (MovieMsker, PowerPoint, Camtasia, тощо), або взагалі 4-х вимірну дивину, яку не можливо описати словами і дуже важко зрозуміти навіть дорослій людині. Досягнення та результати цифрових графічних технологій щоразу стають відомі широкому загалу завдяки новим фільмам чи рекламі зі спецефектами, сучасним сайтам, поліграфічній продукції, тощо.
     Ми недарма розпочали з графічного програмного забезпечення, адже воно тісно пов’язано з інженерним, проте, залишається менш відомим для широкого загалу арсенал інструментів сучасного інженера-конструктора та дизайнера, які взагалі створюють усі речі, що нас оточують від голки до цілого міста, включно з кінотеатрами, телевізорами, процесорами, проекторами, меблями, одягом і взуттям – на основі яких ви можете дозволити собі переглянути новий фільм. Звісно, здається, що для створення такого великого різноманіття речей потрібно мати значний досвід, наполегливість і це потребує значних затрат часу – все вірно, за винятком часу.
      Сучасні цифрові Системи Активного Проектування (САПр, надалі) перетворюють проектування в досить швидке заняття. Використовуючи САПр для створення простих типових конструкцій: меблів, вікон, дверей сучасний інженер-конструктор витрачає від 1 до 30 хвилин і як результат отримує готову технічну документацію для виготовлення унікального або масового виробу. Наприклад: отримання моделі та креслень унікальної за розмірами коробочки з тонколистового металу потребує лише 40..50 секунд роботи в САПр: Компас 3D і мінімізує помилки, для порівняння - оформлення креслення вручну на папері формату А4 займає до 15 хвилин та виконання креслення до 30 хвилин, а отже в середньому САПр прискорює роботу в (15[хвилин]+30[хвилин])*60[секунд/хвилину]/45[секунд]=60РАЗІВ!!! Звісно, ця цифра опосередкована і залежить від складності виробу, досвіду роботи, активності та майстерності самого інженера. Для порівняння, з власного досвіду, працюючи свого часу в команді інженерів-конструкторів у відділі МПК за 8-годинний робочий день кожен в середньому обробляв 200 типових конструкцій (25 конструкцій за годину, 4-5 тисяч за місяць), а на посаді інженера МК чорнове проектування будівлі-МАФ (Мала Архітектурна Форма, до 30м2) займало 2-3 години. Уявіть, скільки часу знадобилося на виконання подібної роботи лише маючи креслярські інструменти та калькулятор.
     Застосовуючи на практиці САПр лише з плином часу можливо освоїти і зрозуміти всі переваги і недоліки, проте стосовно цього з часом буде окрема публікація, а поки що переваги і недоліки в таблиці.

Таблиця "Переваги та недоліки САПр"

Переваги САПр  Недоліки САПр
1. Активний зв’язок «Ідея»-«Дія»-«Результат»;
2. Прискорення конструювання в 10..100 разів;
3. Наочність втіленої ідеї;
4. Зменшення витрат часу і уваги на стандартні елементи оформлення;
5. Автоматичні розрахунки;
6. Можливість симуляції, рендерингу, параметризації, тощо;
7. Видимість помилок (при появі);
8. Багато-поточність процесу проектування – розділення проекту на компоненти, якими займаються окремі люди;
9. Швидкий обмін конструкторською документацією;
10. Трансформування результату;
11. Динамічність моделей; 
1. Конкретна спеціалізація САПр: є універсальні, але не зручні для постійної типової роботи і навпаки, є спеціалізовані, але обмежені для решти напрямків.
2. Досконале володіння  обраною САПр (інструменти, можливі помилки в роботі та збої, правила роботи, бібліотеки, кодування, тощо).
3. Досконале володіння обраним напрямком проектування та розуміння конструкторсько-технологічних проблем виробництва, експлуатації.
4. Значні системні вимоги до конкретної САПр та об’єкту проектування. Чим складнішу річ ви проектуєте, тим більш складною буде САПр і тим більше вона буде потребувати потужності і пам’яті від ПК, інакше потрібно багато кави.


ПРО ДИНАМІЧНІ САПр-МОДЕЛІ

     Хоча більшість САПр систем потребують спеціальної тривалої підготовки до їх використання, проте саме універсальні САПр, однією з яких є Компас 3D – мають можливість створення динамічних «програмованих» моделей, на основі яких можуть з легкістю створювати подібні типові конструкції інші користувачі, без спеціальних навиків.
     В Компас 3D базовий рівень створення динамічних моделей реалізовано під час встановлення розмірів ескізу моделі, відповідно редагування розмірів ескізу призводить до перебудови всіх компонентів на її основі. Створюючи креслення на основі цієї моделі, або просто використавши попередньо створене креслення таким чином – ви миттєво отримуєте результат внесених змін. Оволодіти умінням працювати з динамічними моделями ви можете в ході невеликого міні-курсу редагування розмірів ескізу.


 

МІНІ-КУРС РЕДАГУВАННЯ РОЗМІРІВ ЕСКІЗУ В КОМПАС 3D

1. Встановіть за потреби КОМПАС 3D версія 13.0 або вище. Активуйте HASP-ключ. На офіційному сайті розробника існує окрема навчальна версія даної САПр: http://kompas.ru/solutions/education;
2. Відкрийте один з файлів IronBOX-dynamic_CAD-model-H**, де **-висота борту коробочки в мм;

3. Натисніть правою кнопкою миші (ПКМ, далі) один раз на «Ескіз:1» в дереві моделі, щоб він виділився зеленим;

4. Наведіть та натисніть ПКМ один раз на «Ескіз» в перемикачі вигляду;

5. Перед вами з’явиться ескіз фігури, на основі якої створювалась 3D-модель. Програмовані розміри мають підсвічуватись червоним шрифтом в дужках, накшталт – (v11);

6. Оберіть найбільший з них, натиснувши подвійно ПКМ по цифрі вказаного розміру;

7. У вікні інформера, що з’явився віднайдіть і виділіть вираження розміру;

8. Введіть власне значення (в межах 2х(висоти борта)..498 мм), наприклад: 120;

9. Натисніть ПКМ «Ок»;

10. Розміри ескізу:1 мають змінитись і зміститись. По фону довкола контурних і розмірних ліній натисніть один раз лівою кнопкою миші (ЛКМ, надалі), щоб з’явилось меню виду;

11. Оберіть та натисніть ПКМ «Нормально до…»;

12. Відображення ескізу:1 має змінитись так, що тепер весь ескіз займатиме простір робочої зони монітору;

13. Оберіть розмір, що розташований паралельно до тільки-що редагованого, натиснувши по цифрі двічі ПКМ;

14. Виконайте ті ж дії (пункт 7-9), що і для попереднього розміру, але введіть половину від значення введеного попередньо, наприклад: 120/2=60;


15. Ескіз має вирівнятись по вертикалі;

16. Виконайте дії з редагування більшого розміру по вертикалі (пункт 7-9);


17. Виконайте ті ж дії для редагування меншого розміру по вертикалі (пункт 7-9);


18. Результатом має стати не дуже ЕСТЕТИЧНИЙ ескіз :-(

19. Для того, щоб надати ескізу естетичного вигляду наведіть курсор на правий верхній край виноски та ЗАТИСНІТЬ ПКМ;

20. Перетягніть в такому стані виноску вище, за край контуру фігури та відпустіть ПКМ;

21. Ескіз має набути естетичного вигляду;

22. Наведіть та натисніть ПКМ ще один раз на «Ескіз» в перемикачі вигляду;

23. В робочій зоні з'явиться 3D-модель чиї розміри не вміщаються в робочу зону, тому щоб змінити це відображення  наведіть мишку на кнопку "Орієнтація" та натисніть на маленький трикутничок поряд;

24. В меню, що з'явиться оберіть "Ізометрія XYZ" та натисніть ПКМ;

25. В робочій зоні має з'явитись повний вигляд масштабованої 3D-моделі;

26. За потреби скинути нові розміри натисніть ПКМ кнопку "Відмінити" - це поверне вас до пункту 2;

27. Для того, щоб побудувати на основі даної моделі динамічне креслення збережіть її (клавіші "Ctrl" + "s") та натисніть ПКМ на кнопку "Редагування деталі";

28. В самому низу панелі "Редагування деталі" має міститись кнопка "Нове креслення із моделі", яку слід натиснути ПКМ;

29. САПр має створити новий документ, що міститиме оформлення креслення на папері А4 (це з часом можна редагувати);

30. Перш за все слід активізувати розгортку листового тіла натиснувши ПКМ  на кнопку "Розгортка";

31. Навівши мишку на поле вигляду, натиснути на трикутник ПКМ та обрати "Розгортка";

32. Перейти до вкладки "Лінії", натиснувши по ній ПКМ;

33. Обрати ПКМ лінії, що слід відображати (для розгортки всі!) натиснувки на кнопки їх активації;

34. Розмістити мішень контурів по середині аркушу, та натиснути ПКМ;


Отриманий результат бажано зберегти для послідуючого використання.
Виконавши дані дії протягом 20-30 раз можливо довести уміння редагування до автоматизму, тоді воно займатиме не більше 40 секунд.


     Звісно, створювати кожного разу креслення - досить нудно, тому простіше організувати роботу наступним чином:

1. Відкрити паралельно вікно моделі та креслення 2. Виконати редагування розміру моделі (пункт 2-25) 3. Активізувати вікно креслення та внести зміни.
     
 
4. Зберегти зміни в документах. 5. Використати нове креслення.  

Креслення до моделей присутні в архіві.

Author-site: http://technospace.at.ua
Author-mail:
ТЕГИ: Компас 3D, 6 клас, ТЛМ, САПР, тонколистовий метал, Коробочка, Базові вироби
519
0
3
Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]
1